2011.06.25. Szabadbattyán Agárd
Reggel egy vágányzár
miatt vasutas országjáráson vettünk részt, mert a
Budapest - Székesfehérvár szakaszon Pusztaszabolcsot érintve
ment a
vonat. Ment is a találgatás, hogy
vajon jó vonatra szálltunk e, mert
többen is mentek a Balaton északi
partjára, többek között a Láss
egyesület tandemeseivel is, akik 24 óra alatt akarták körbebringázni
a
Balatont.
Remélem sikerült nekik, mert elég nagy szél volt néha.
A vonatról leszállva egy rövid szakaszon még a sínek menti
szekérúton
haladtunk aztán egy beton áthidalón
átegyensúlyoztunk a Sárvíz folyásán.
A Lajostelepi horgásztóhoz értünk,
ahol csak néhány horgász dacolt a
szeles idővel és miután beértünk az
üdülők közé, remek meggyfákat
találtunk, amelyekről
csippentgettünk menet közben egy keveset.
Kifelé megnéztük a vágóhídnál összegyűjtött állatokat, majd
egy
kilométer aszfaltkoptatás után
ismét bevetettük magunkat a jellemzően
kukorica valamint napraforgó és
búzatáblákkal határolt földutakra.
Kiváló kiránduló időnk volt, így vidáman lépkedtünk, és
érdeklődve
figyeltük, amikor bodzaültetvényhez
érkeztünk.
A legnagyobb meglepetést a mák ültetvény okozta, mert nagyon
ritkán
látni mákvirágot, és most ennek
látványában is részesülhettünk.
A Börgöndi repülőtérhez érve, igen lepusztult épületeket
találtunk, és
bár az ajtó nyitva állt, az
interneten előzetesen beharangozott
nemzetközi repülőtér hátsó
bejáratánál inkább a gaz volt az úr.
Mintegy 20 perces sétával eljutottunk a múltat idéző
vasútállomásig, ami
nekünk meg sem kottyant, de ha ide
valóban komoly repteret akarnak,
akkor van még mit fejleszteni a
környéken.
Szerencsére találtunk 2-3 padot, ami még használható volt,
így leültünk
ebédelni, és közben néztük azt a 2
gépet, ami az alatt a fél óra alatt
felszállt, amíg ettünk.
A vasút mellett indultunk tovább, majd pár kis dombon
áthaladva értünk a
Dinnyés-Kajtori csatorna mellé.
Nagyon sokféle madár repkedett a környéken, szemmel
láthatólag jól
érezték magukat a vízparti nádas
közelében.
Elzamajorhoz érkezve, ugyan nem
számítottunk nagy dolgokra, de még azt
is alulmúlta, amit tapasztaltunk.
Nem volt nyitva semmi, az még érthető,
de a turistajelzések is
össze-vissza voltak felfestve, és azok is
leginkább csak aszfalton. Dinnyésre
beérve azonnal bevetettük magunkat
az első kocsmába, hiszen az első
hely volt, ahol normálisan le tudtunk
ülni 26km gyaloglás után, és még hideg
innivalót is kaphattunk.
35 perc pihenő után felkerekedtünk, hogy átmenjünk Agárdra,
ahol a
szállásunk volt.
Itt kavarogtunk picit, mert bár a Szúnyog utca volt
megjelölve a
szállásunkra, mint cím, de a
bejárat a Horgony utca felől volt, és 30
km-után már nem esett jól a kerülő.
Ráadásul a vacsorához is bementünk a központba, ami még 2x2
km-t
jelentett. Estére így jól
elfáradtunk, de azért jót beszélgettünk még a
teraszon.
2011.06.26. Agárd - Iváncsa
Reggeli után nagy nehezen összekaparta magát a társaság, és
KV beszerző
útvonalon kezdtük meg a gyaloglást.
Az előző napra eredetileg tervezett közeli étteremig
mentünk, ahol
végkimerülésre késztettük a KV
gépet. Miután nem jutott mindenkinek a
fekete nedűből, így a központ felé
haladva, addig mentünk, míg egy
megfelelő kocsmát nem találtunk,
ahol akadt KV.
Itt végre mindenki feltöltődött, és így mentünk le a
Velencei-tó partjára.
Hattyúk, kócsagok, sirályok, és sok egyéb állatfaj fürdött a
tóban,
hiszen a hűvös szélben nem zavarta
őket senki. Mi sem vágytunk fürdésre,
gondoltuk majd amikor végleg elhagyjuk a tavat, akkor
belógatjuk a
lábunkat. Követtük a part vonalát,
illetve néhány helyen fel kellett
jönnünk a belsőbb utcákba, míg
végül a velencei kastélyhoz értünk. Nagy
meglepetésemre itt egy nagyobb
lélegzetvételű építkezés miatt nem
tudtunk lemenni a partra, és a
kedvenc halsütödém is zárva volt.
Így elmaradt a lábáztatás és a keszegevés is, de
Kápolnásnyéken
kárpótoltuk magunkat némi fagylalttal, süteménnyel, és még a
vegyesboltot is épp nyitva
találtuk. Kápolnásnyéken megnéztük a
pályaudvar körüli építkezést, ami miatt előző nap akkorát
került a
vonat, és bizony igen látványosan
folynak a munkálatok.
Pettendre érve megnéztük a felújított Urunk színeváltozása
kápolnát, ami
egy nyugodt kis parkban van. Ezután
átkeltünk a vadonat új, ámbátor
egyenesnek nem mondható vasúti
síneken, aztán bementünk a pizza7
étterembe, ahol megtölthettük a
hasunkat és el is időztünk 50 percig,
hiszen nem siettünk sehova, és az
idő is remek volt.
A hetes utat keresztezve egyenesen Baracska-Annamajor mellé
érkeztünk,
ahol biztos távolságból
rápillantottunk a börtönre, de a közelebb nem
akartunk menni, mert még
beszippantott volna minket.
Besnyő határában a sertéstelep "illatanyaga"
megszaporázta lépteinket,
és hamarosan be is értünk a
központba, ahol találtunk nyitott kocsmát.
Röviden frissítettük magunkat, majd mielőtt a gépzene
kiborított volna
bennünket, gyorsan tovább is
álltunk.
A falu végén találtuk meg érdekes módon a templomot, majd
végleg
elhagyva a települést, átmentünk az
M6-os autópálya feletti, alig
használt felüljárón. Mivel nem
rohantunk, így megnéztük Beloiannisz
települést is, ahol uralkodott a
mediterrán hangulat, és a fő téren is
uralkodtak a Görög motívumok.
Természetesen felkerestük az ortodox
templomot is, amelyet nagyon
rendezett állapotban találtunk.
Innen már csak egy rövid séta maradt hátra a vasútállomásig,
ahol
fáradtan ülhettünk le, a 33km
gyaloglás után.
Szerencsére a vonat pontosan jött, és mindannyian kaptunk
ülőhelyet is.
Képek:
http://olahtamas.fw.hu/20110625agard/20110625agard.html