2011.02.12. Ásványráró - Dunaszeg - Kunsziget - Abda
Reggel Győrben Ani csatlakozott a csapatunkhoz, és így öten vágtunk neki a túránknak a buszról való leszállás után 09:50-kor.
A kálvária kereszteknél megcsodáltuk az öreg fekete nyárfát, majd rövid aszfaltozás után vágtunk neki egy meglehetősen saras útnak.
Majd 3 km. gyaloglás után értük el a piros sáv turistajelzést, amelyet követtünk az ingoványos területen keresztül.
Dunaszegnél leindultunk a Morotva-tó partjára, de útközben egy horgásztó pihenőjénél megálltunk kajálni.
Ebéd után megnéztük a Morotva tavat, amely még vékonyan bár, de be volt fagyva.
A központ közelében bementünk a kert kocsmába, mert ki volt téve, hogy turista? bélyegzőhely, bár csak sima céges bélyegzőjük volt.
Persze ha már bent voltunk, legurítottunk pár hosszúlépést.
Tovább haladva megtekintettük a Muki névre keresztelt kisvasutat, amelyet emlékül állítottak ki a hajdan erre vezető kisvasút emlékére.
A Mosoni Dunán átkelve végleg magunk mögött hagytuk a Szigetközt és átléptünk a Mosoni sík területére.
Kunszigeten megnéztük a műemlék templomot, majd becserkésztük a mögötte nem messze található kocsmát is.
Innen még visszamentünk a Mosoni Duna partjára, ahol bő 2 km-t gyalogoltunk a gáton, majd a 18-as km. kőnél Dél felé kanyarodva Abda felé indultunk tovább.
Abda határában megnéztük még a bányatavat aztán besétáltunk a településre és beültünk a Lóbarát vendéglőbe 17:12-kor
A megtett út bő 26 km. lett.

2011.02.13. Abda - Börcs - Ikrény
A reggeli tojásrántotta után, bár nehéz volt elindulni, de végül 8:25-kor sikerült kimozdulni a lóbarát étteremből.
Egy kicsit gyalogoltunk az 1-es úton, majd hamarosan letértünk egy alsóbb rendű útra, amelyik átvezetett az M1-es autópálya felett egy felüljárón.
Börcs templomát is megtekintettük, de itt a kocsmakeresgélést mellőzve hamar egy faluszéli szekérútra tértünk, majd egy mezőn átvágva értünk a Rábca hídjához.
A 85-ös útig egy nyílegyenes úton haladtunk, csak a mezőgazdasági telepnél kellet egy kis kanyarral kiérni a főútra.
Ikrény felé haladva épp egy tehervagon haladt át előttük komótosan, amelynek fel is vettük a hangját, aztán az 1993-ban épült templomhoz érve hamar felleltük a sárga ló elnevezésű vendéglátóipari egységet, ahol bő fél órát töltöttünk.
A volt kastély/magtár épületének közelében induló szekérúton vettük be magunkat a vizenyős területen húzódó töltéseken vezető utak rendszerébe. Szerencsénkre viszonylag jól járható utakat találtunk, majd a mezőkre kiérve egyenesen kánaánnak éreztük a füves utat.
Rábapatona felé sajnos eléggé sarassá vált az utunk, de hamar az utcák közé mentünk. A központból a sárga kereszt turistajelzés vezetett az aszfalton, így innen a Rába folyót keresztezve azon mentünk át a Csornai síkot elhagyva Koroncóra. A templom és az előtte levő forrás megtekintése után felkerestük a Magyaros éttermet, ahol a választék bár nem volt túl nagy, de a pacal nagyon jól esett a friss kenyérrel.
Jóllakottan lépdeltünk kifelé a településről, amikor megpillantottuk a Laci fogadót. Laci szerencséjére már nem akartunk betérni, így Zrínyi utcán kirohanva, azaz kisétálva, a település újonnan beépített részénél mentünk át a Sárkápolnához, ami Koroncó-haraszt településrészénél található.
Az érdekes kis építmény biztonsági zárát (cipőfűző) kioldva megnéztük a belsejét is, majd egy földútra térve, ami szerencsénkre elég homokos volt, így kevésbé saras, haladtunk Győrszemere felé tovább. Lassan előkandikáltak a Bakony domborulatai a távolban, ami némi újdonságot jelentett a hosszú sík túra után, így a kilométerek is gyorsabban koptak a lábunk alatt. Hamarosan Győrszemere szélére értünk, ahol az első meredek utcán fel is mentünk, hiszen már nagyon vágytunk egy kis szintes útra. A Természet Turista Egyesület központja felé fordultunk hamarosan, ahol találkozónk volt Jánossal, akit a kanyarodós "cselünknek" köszönhetően elkerültünk, mert meglepetésként ki jött volna elibénk.
16:40-re értünk a házhoz és hamar tisztáztuk a helyzetet telefonon, így hamarosan összejött a találkozó.
Sajnos nem sok időnk maradt, így a buszhoz már ki kellett lépnünk rendesen, de elértük, bár a menetrendben jelzettnél hamarabb jöttek a buszok.
A második nap alatt bő 28 km-t gyalogoltunk

Fényképek:
http://olahtamas.fw.hu/20110212abda/20110212abda.html