2009.12.05 Tamási - Szakcs<br />

<br />

Reggel, a mindenféle időjósok által beígért eső nélkül érkeztünk meg Tamási vasútállomásra, ahol a vasút már ugyan nem üzemel, de a kocsmát nyitva találtuk.<br

/>

Nóra lefényképeztette magát Fábián Lászlóval, aki a kocsmahivatal törzsvendégeinek táborához tartozik.<br />

A termálfürdő mellett hagytuk el a települést a hevenyészetten felfestett zöld és piros kör turistajelzéseken. Egy szakaszon elhagytuk a jelzést és egy

kisboltra akadtunk, aminek felvásároltuk a teljes kiflikészletét 2, azaz kettő darabot. A határba érve egy patak felduzzasztásával kialakított csinos kis

horgásztóhoz érkeztünk, amelyiknek szépen rendbe volt téve a környéke. Egy szekérúton indultunk tovább, ami nemsokára egy mező szélére ért ki, így pár

száz métert a szántásban kellett gyalogolnunk. 10 perc gyaloglás után, egy érdekes építményhez értünk, mint később megtudtuk, ez egy biotermikus erőmű

lenne, ha meglenne a pénz a befejezéshez. A Koppány patak mellett nagyon profin megépített kerékpárút mellett haladtunk Pári felé reménykedve egy nyitott

kocsmában, de ilyet sajnos nem leltünk. Nagykónyiba beérkezve elmentünk, az egykori vasútállomás épülete mellett, és a 61-es számú főútra érve, végre megtaláltuk

a két Júlia névre keresztelt kocsmát. Júlia ki is szolgált minket, és mire tovább álltunk, a másik Júliát is megismerhettük.<br />

A település egyik utcáján, egyszer csak patakvér csordogált a meredeken lefelé, és hamarosan az okát is megláttuk, hiszen épp disznóvágást tartottak. A

Bartók Béla út házszámozásán csodálkoztunk, hiszen 243-ast is láttunk a rövidke utcán. Tovább haladva eleinte a tervezett szekérutakon haladtunk, majd

egy beszántott szekérút miatt kerülnünk kellett, de később meg egy olyan utat találtunk, ami rövidebben vezetett a szálláshelyünk felé, így végül csak

1 km.-el lett hosszabb a megtett táv mire beértünk a szállásunkra a Szent Flórián vendégházba, ahol már vártak bennünket.<br />

Nagyon igényesen kialakított szobák, az étkezőben búbos kemence fogadott alaposan befűtve, amit hamar ki is használtunk, és odaültünk a peremére a hátunkat

melegíteni, míg a vacsora elkészült.<br />

2009.12.06 Szakcs - Dombóvár<br />

Reggel csípős hajnalra ébredtünk, de a ház belső melege töretlen volt, és még a búboskemence sem hűlt ki. Reggeli után még kicsit ejtőztünk, míg Laciék

elmentek egy kicsit sétálni.<br />

Végül 9 órakor kezdtük meg a sétát ragyogó napsütésben, és tekintettük meg Szakcs utcáit. A határba kiérve egyre erősödött a köd, és csak néhány tucat méternyire

láttuk magunk körül a tájat.<br />

Érdekes volt, amikor hirtelen egy-egy fasor előtűnt a semmiből. A Kiskondai halastavakhoz érve, már kezdett felszállni a köd, így legalább élvezhettünk

egy keveset a tavakra nyíló panorámából. A gáton sétáltunk át a Nosztány felé vezető úthoz. A térképen jelzett Kastélyból nem lehetett látni semmit, így

Mászlony felé indultunk, egy eleinte igen saras úton. Ahogy távolodtunk Nosztánytól egyre kevésbé volt saras az út, aztán Mászlony határában ismét a traktorok

által feldagasztott saras bevezetőn érkeztünk a házak közé. A kocsma itt sajnos zárva volt, igaz én nem is számítottam rá, hogy egyáltalán van itt valami.

Mászlonyban épp esemény volt, mert egy gebe húzta rozoga kordét kaptak el a rendőrök és ment a huzavona, hogy az a pár fadarab honnan is származik. Mindezt

2 rendőrautóval, aminek csak a benzinköltsége jóval több lehetett, mint a fa értéke.<br />

Elhagyva a települést Karcsi és Pista nyakukba vették a lábukat, hogy a tervezettnél előbbi vonatot elérjenek. Sikerült is nekik a művelet, bár rendesen

szedték a lábukat.<br />

Mi komótosan ballagtunk a távolból már látható Dombóvár felé, és beérve bakancspucolásra és cukrászdára is jutott időnk. Valamint a vasútállomás előtti