Heves – Boconád/Alatka(Bernáthegy) – TarnabodKál - Kompolt

Reggel Hevesen folytattuk a Magyar nyolcas túránkat. Érdekességként figyeltük meg, hogy a város kertjeiben birkát, pulykát is tartanak. A Mária utcán hagytuk

magunk mögött Hevest, és egy jól járható homokos utat kaptunk a lábunk alá. Az időjárással is szerencsénk volt, hiszen kellemes napos időben haladtunk,

a távolban tisztán látható kékes tető irányába.

Egy kis tavacskánál fordultunk Bernáthegy felé. Az országút keresztezése után 500 méterrel egy kerítés állta utunkat, így át kellett vágnunk egy mezőn egy

párhuzamos szekérútra. Közeledve Bernáthegy felé egy hajtásba futottunk bele, de nem néztek minket rókának. Amikor előttünk futott ki egy róka az útra,

akkor hallottuk egy vadász kiáltását, hogy nem lövök arra, mert emberek vannak ott.

A település szélére érve elbeszélgettünk egy nénivel, majd betértünk a kocsmába, ami horgászbolt is volt egyben, hiszen 2 horgásztó is van a közelben. Azt is megtudtuk, hogy a település hivatalos neve Alatka, aminek része Bernáthegy.

Innen az eddig kellemesen homokos talajt, földút váltotta fel, de nem volt nagyon sáros, így jó úton értünk be Tarnabodig.

Elég lehangoló állapotú házak mellett mentünk az utcán, de kocsmába sajnos nem botlottunk. Viszont érdekes volt, hogy a posta előtt két nyilvános telefonfülke is található, és látszólag mindkettő üzemképes állapotban.

A Tarna partjához érve, nem mentünk át a hídon, hanem a gátra fordultunk, és azt követtük az autópálya alatt átmenve, Kál határáig.

Itt felkerestük Laci gyermekkori élményeinek helyszíneit, azután a templomnál befordultunk a Rózsa útra, ami bevitt a vasútállomásig.

A síneken túljutva már a célegyenesben voltunk, és 1 km. Múlva meg is találtuk, a szálláshelyünket, a Hungária étterem-panziót.

A napi megtett táv 25 km. lett.

KompoltKerecsendDemjénEgerszalók - Eger

Reggel felkeléskor, szomorúan állapítottuk meg, hogy az ablakpárkányon az eső kopogását halljuk. 7 órakor, a közértben kezdtünk, hogy betárazzuk a napi

ellátmányt. Mire bevásároltunk, alábbhagyott így valamennyire enyhült a szomorúságunk.

A kerecsendi erdő felé közeledve, már távolról hallhattuk a vadászfegyverek dörgését. Az erdőbe vezető úton felerősödött az eső, és ráadásul az út sajnos

egyre járhatatlanabbul elfogyott, ezért egy pár száz méteren, a mélyszántáson vágtunk keresztül. A Laskó patakon, egy gázlón mentünk keresztül, Nóra pedig

a kétes teherbírású gyaloghídon egyensúlyozott át.

Innen már hamar beértünk Kerecsend szélére. A kis utcákon, a helytörténeti múzeum, és a szépen felújított iskola mellett elhaladva, kiértünk a főútra, és

a központban, a Bak-elit sörözőbe tértünk be. Ahogy elfoglaltuk az asztalokat, és kikértük az italainkat, abban a pillanatban szólalt meg a riasztó, de

olyan hangosan, hogy szinte fájt. Az eső kitartóan esett, így nem siettük el az indulást, de végül az eső ellenére is el kellett indulnunk, hisz estig

nem maradhattunk. Távolodva a központtól, elmentünk a gombatelep mellett, majd nemsokára elhagytuk a műutat.

Laskó-patakon ismét átkelve, elállt az eső, így már csak a sár maradt nehezítésnek. Demjén utcáin, egy vizsla csatlakozott hozzánk. Kiérve a településről, a távolban fehér füstöt láttunk, de közelebb érve jöttünk rá, hogy a melegvíz gőzölgött, és a patakmenti növényzetet is zöld moha takarta. A forrás közelében már igen forró volt a víz, a kezünket bele is tettük, de fürdőruha nem volt nálunk. Egerszalókon belegyalogoltunk egy zsákutcába, aztán

becsatlakoztunk a Mária zarándokút tervezett útvonalába, és azt követve felmentünk a temetőhöz, és így jutottunk fel egy dombhátra, ahonnan szép kilátás nyílott, az Egerszalóki víztározóra. A szőlők közötti szekérutakon gyalogoltunk, és így jutottunk le, a már régóta várt Szépasszony-völgybe, hiszen a 18-as pince felderítése is szerepelt a terveinkben. Itt zsíroskenyeret és tepertőt  fogyasztottunk a borok mellé, majd kellően felvidult állapotban indultunk

tovább, hogy elérjünk egy közvetlen Bp.-re induló buszjáratot. Még éppen volt ülőhely, amikor felszálltunk a buszra, 5 perccel az indulás előtt.

A napi megtett táv 30 km. Lett.