: NINCS MIT HALLANI — már ahogy vesszük (2005)
Az alkalmasnak gondolt kutyát, mielőtt kiképeznék
vakvezetőnek, alkalmasság szempontjából tesztelik. A megfelelés egyik
kritériuma, az erős zajjal szembeni teljes közömbösség.
Szokásos
napi körutunkat jártuk a lakótelepen, a vakvezetővel. Az egykori iparvágány és
a közút találkozásánál, légkalapáccsal dolgoztak. Mivel hazafelé tartottunk,
tudtam, a lakásig a bontás mellett vezet el a legrövidebb út. Kíváncsian
vártam, vajon fog-e kerülni?Nyílegyenesen vezetett
tovább, és úgy mentünk el a légkalapács mellett, mintha helyében rigó fütyült
volna. Voltak más ilyesféle esetek is. A 3-as metró Lehel téri megállójában, az
indulásra várakozó szerelvény mellett közlekedtünk. Aközben a sűrített levegőt
kieresztette a vezető. Nem csak a zaj ért váratlanul a pisszenésmentes peronon,
de éppen a légfék közelében tartottunk akkor. A hatalmas robajjal előtörő
sűrített levegő rám hozta a frászt, de Kicsi hulla nyugodt maradt. Kissé
másként alakult a helyzet az egyik mellékutcában. A járdán közlekedtünk, amikor
a hátunk mögül csendben érkező, megkülönböztető jelzésű jármű szirénája élesen
felvisított mellettünk. A szuka megrezzent, de továbbra is gördülékenyen
vezetett. A következő eset meteorológiai jellegű. Ciklonerejű zivatar dühöngött
a fővárosban. Előbb a távolból — harmadik kerületi rendőrség Tímár utcai
épülete — röviddel utána, az Árpád híd pesti hídfője közelében — ez volt a
lakáshoz legközelebbi — majd nagyjából a Duna Plázánál, olyan gigászi erejű
mennydörgések csattantak fel két percen belül ,
amilyent emberöltő alatt csak egyszer lehet lefülelni. Olyan volt, mintha két
többtonnás acélgolyót hatalmas lendülettel egymásnak ütköztettek volna. Hogy
akkor éppen mit csinálhatott a német juhász, nem tudom, de nem nyikkant meg, de
még oda sem jött hozzám, érdeklődni.