() FELSZÁLLÁS UTÁN — tisztázva lett (2023.)

Ez az utazás Granadáról szólt, ám mégsem ott kezdődött, de még csak nem is Malagában. Történt a budapesti felszállás után félórával. Erős turbolenciába került a gép — jobbra-balra dobált minket a fellépő légköri egyenetlenség. Ez mindaddig nem okozott problémát, mígnem olyan mértéket öltött, hogy a repülő kabinja — utastere — vészjóslóan elkezdett recsegni-ropogni. Fokozatosan belém költözött a félsz csírája. Csupán néhány percig tarthatott ez a katasztrófa-filmbe illő epizód — ilyen élménynek ennyi bőven elegendő. Hangtalanul fellélegeztek az utasok. Megindult az egymásközti duruzsolás. Guruló szerviz kocsiját maga előtt tolva megérkezett a légiutas-kísérő. Megkértem, hogy amennyiben van rá lehetősége, kérdezze meg a pilótától a repülőgépet ide-oda vető szél sebességét — bár az érdeklődést kedvesen fogadta, de ennyi és nem több.

Hazatérve továbbra is foglalkoztatott a téma, ezért kérdésemmel megkerestem pilóta ismerősömet. Szakszerű tájékoztatását csak nagyvonalakban értettem meg, de belőle kiderült, nem kell feltétlenül szélviharnak lennie. Ő légköri futóáramlásokról beszélt: kiegyenlítetlen légköri viszony.